.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با حضور پرشور عزاداران حسینی
نماز ظهر عاشورا در استان مازندران اقامه شد
مردم علوی تبار و عاشق سالار شهیدان در سالروز شهادت آن امام حسین(ع)، نماز پرشکوه ظهر عاشورا را در جای‌جای این استان اقامه کردند.

به گزارش شمال نیوز، هم‌زمان با دهم محرم الحرام سالروز شهادت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، مازندران شهیدپرور غرق در ماتم و اندوه شده است.

قشرهای مختلف مردمی، جوانان، نوجوانان، پیرمرد و میانسال، همه و همه امروز در رثای سالار شهیدان عالم به خیابان‌ها آمده و پس از عزاداری سنگین برای امام سوم شیعیان، در میادین، مساجد، تکایا و امامزاده‌های استان نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

مراسم استانی نماز ظهر عاشورا امروز به امامت حجت‌الاسلام ابراهیمی، رئیس شورای سیاست‌گذاری اقامه نماز منطقه یک کشور و دبیر ستاد اقامه نماز استانداری مازندران در میدان امام حسین (ع) ساری برگزار شد.

ابراهیمی در سخنانی در خطبه‌های نماز ظهر عاشورا با تسلیت این ایام به دلدادگان سالار شهیدان، گفت: عاشورا ضامن ماندگاری نظام اسلامی بوده و مظهر کفرستیزی و مقابله با دشمنان دین است.

وی با بیان اینکه جوانان با تاسی از سالار شهیدان، آینده معنوی خود را در جامعه تضمین کنند، افزود: اجتماع پرشور عزاداران حسینی در مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان سبب رعب و وحشت استکبارگر برای نفوذ در ایران اسلامی شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه درس‌آموزی از مکتب و سیره سالار شهیدان باید از سوی جوانان به آحاد جامعه تسری یابد، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف قیام عاشورا بوده که امام حسین(ع) به مفهوم واقعی کلمه توانست آن را در عصر خود ترویج دهد.

وی با تاکید بر اینکه عاشورا متعلق به زمان و مکان خاصی نبوده و این حماسه برای همه جهانیان ستم‌دیده درس آزادگی و پایمردی است، افزود: قیامتی در این روز برپا شده که تا همیشه تاریخ در ذهن‌ها ماندگار خواهد ماند./تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.182 seconds.